söndag 15 januari 2012

Det är inte alltid lätt...

att bestämma sig för vad man vill ha. Jag är på jakt efter ett nytt vardagsposlin, just nu kör vi med Rörstrands Ostindia. Visst det är väldigt vackert, men jag vill helst ha ett helvitt, gärna med diskret dekormönster i poslinet. Alltså präglat inte målat...
Min svärmor har precis ett sådant som jag vill ha, lite tunnare vackra tallrikar, åh så ljuva. Dock har hon köpt dem på en auktion och jag hittar inga liknande eller tillräckligt snarlika som jag faller för.
Det får nog bli att finkamma verenda loppis och bondauktion i sommar. Kanske kommer turen till mig där.
I skåpet står höganäs mörkt gröna poslin, usch vad jag avskyr det. Mörkt, tungt, tråkigt och bara BLÄ!
Men varje jul kommer det fram i alla fall, vi har inte riktigt haft råd att köpa på oss 25st Ostindia som annars skulle behövas, plus lika många assietter och serveringsfat mm. Ja för det är så många vi är på julafton. Snart är vi dessutom ännu fler :)


I dag har vi varit på Disney on ice. Otroligt begåvade killar och tjejer som åker och uppträder. Tråkigt att man märker att tjejerna börjar bli lite stora för sådanna evenemang, de uppskattade nog (de svindyra) popcornen mer..... 90 spänn för popcorn, say What!
Ja ja, nästa gång får det väl bli mello eller något annat för lite större tjejer.

Tjingeling brudar, vi hörs en annan dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar